Legitymacje szkolne (duplikaty legitymacji) wydawane są wyłącznie w postaci plastikowych kart ID-1 zwanych e-Legitymacjami


Aby wyrobić e-Legitymację, konieczne jest zdjęcie ucznia w formie elektronicznej.
Zdjęcie musi spełniać następujące warunki:

  • Zdjęcie legitymacyjne
  • Rozdzielczość: minimum 300 dpi
  • Wersja: kolorowa
  • Format pliku: .jpg
  • Rozmiar: maksymalnie 5MB
  • Wymiary: nie mniejsze niż 492 x 633 piksele

Powyższe zdjęcie można dostarczyć do sekretariatu poprzez:

  • dodanie zdjęcia przez ucznia, rodzica czy opiekuna w aplikacji mobilnej Librus
  • dodanie zdjęcia w dzienniku Librus przez ucznia, rodzica lub opiekuna przez przeglądarkę internetową
  • przyniesienie zdjęcia osobiście na nośniku (nazwa pliku imię i nazwisko dziecka)

Poniżej szczegółowe instrukcje dodawania zdjęć w aplikacji oraz w dzienniku Librus

_______________________________________________________

Jeżeli  uczeń zgubi lub zniszczy legitymację możliwe jest wystawienie duplikatu

Aby wystawić duplikat konieczne jest dostarczenie do sekretariatu wniosku o wydanie duplikatu (PLIK Wniosek duplikat) wraz z załącznikami:

  • potwierdzeniem dokonania opłaty za duplikat legitymacji
  • zdjęciem na legitymację (w wersji elektronicznej)

mLegitymacje

mLegitymacja jest elektroniczną wersją legitymacji papierowej.

Legitymacja elektroniczna nie będzie dostępna jeśli dziecko nie ma ważnej legitymacji papierowej. Legitymacja elektroniczna może być używana bez posiadania przy sobie tej papierowej i ma taką samą ważność.

Istnieje możliwość wygenerowania w Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) kodu dostępu do mLegitymacji szkolnej, który umożliwia dodanie legitymacji do aplikacji mObywatel na telefonie

Aby skorzystać z tej opcji, należy:

  1. Dostarczyć aktualne zdjęcie legitymacyjne w wersji elektronicznej (przesłane przez dziennik Librus lub na e-mail sekretariatu),
    * nie trzeba jeżeli zostało to zrobione w celu wyrobienia eLegitymacji (plastikowej legitymacji)
  2. Poinformować sekretariat szkoły o chęci wygenerowania mLegitymacji oraz przesłaniu zdjęcia – przyspieszy to rejestrację przez szkołę legitymacji 
  3. Po rejestracji przez szkołę legitymacji – zalogować się na konto ucznia w ZPE
    i pobrać kod dostępu, który umożliwia dodanie legitymacji do aplikacji mObywatel na telefonie.
    * dostępy do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (zpe.gov.pl) uczniowie otrzymywali wcześniej, ponieważ korzystali z platformy na lekcjach. Loginy i hasła będzie można otrzymać w sekretariacie.

Poniżej link do informatora dla uczniów i rodziców:
https://dokumenty.men.gov.pl/Informator-mObywatel-Junior-68babbeaa18f9.pdf