Projekt „Matematyczne podróże małe i duże”  sfinansowany przez fundację mBank
We wrześniu Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J. H.  Dąbrowskiego rozpoczęła swoje „Matematyczne podróże małe i duże” z projektem  mPotęga. Przedstawiciele klas wylosowali państwa, w których przez cztery  miesiące poszukiwać będą śladów królowej nauk. 
Pierwsze wyprawy już za nami. Uczniowie  przygotowali projekty reklamujące projekt, przyglądając się takim krajom jak  Niemcy, Francja, Włochy. Następnie ruszyli śladami Mendelejewa do Rosji,  studiując przy tym układ pierwiastków i zgłębiając tajemnicę współczynnika  stechiometrycznego. Zawitali, także do Leksemburga na wstępny warsztat  krawiecki, gdzie za pomocą gier i łamigłówek przypomnieli sobie umiejętności  matematyczne potrzebne do przygotowania ludowych strojów. 
To dopiero początek naszej podróży po Europie, z  niecierpliwością oczekujemy kolejnych warsztatów.  
Matematyczna  podróż do Włoch
W  ramach projektu „Matematyczne podróże małe i duże”, sfinansowanego ze środków  Fundacji mBank, uczniowie samodzielnie przygotowywali pizze. Spody do pizzy  stały się największymi matematycznymi wyzwaniami.
Podróż  do matematycznego e-świata.
Podczas  zajęć uczniowie mieli okazję poznać dwa programy do programowania tekstowego  Python oraz C++.
Krawiecko-matematyczna podróż do Włoch
Podróże w głąb materii
 W  ramach projektu klasy VII skonstruowały i przeprowadziły ankietę pt. „Podróże  naszych uczniów i pracowników szkoły”.
W  listopadzie uczniowie kontynuowali wykonywanie modeli wybranych budowli w skali.  Dokończyli model Big Bena i częściowo wykonali model Pałacu Kultury w  Warszawie. Przygotowali  mapę Europy, na której zaprezentują wykonane modele.
We wrześniu uczniowie klasy 7a pod opieką pani Beaty Maćkowiak zajmowali się tworzeniem ankiety na temat podróży uczniów i pracowników naszej szkoły. Uczniowie podawali propozycje, co chcieliby wiedzieć przeprowadzając ankietę. Podzieleni na grupy tworzyli pytania ankiety. Sami ustalili, że pytania muszą być zróżnicowane (inne dla dzieci klas 1-3, a inne dla starszych) i układali je w grupach. Efektem zajęć są ułożone pytania ankiety związane z podróżami po Polsce i za granicą Polski oraz sporządzona tabela w programie Word z pytaniami ankiety, którą na kolejnych zajęciach będą mogli przeprowadzić.
Modele znanych 
budowli
W ramach 
projektu „Matematyczne podróże małe i duże” uczniowie pod opieką p. Renaty 
Domachowskiej szukali informacji o wymiarach ciekawych budowli, przedstawiali 
zebrane informacje na schematycznych rysunkach. Wspólnie wybrali i opracowali 
dane: Wieży Eiffla, Big Bena, Pałacu Kultury w Warszawie i poznańskiego 
Ratusza.
Na kolejnych 
zajęciach rozpoczęli wykonywanie modeli wybranych budowli w skali: dobrali 
skalę, obliczyli wymiary w skali, wykonali siatki potrzebnych brył, sklejali 
modele. Dotychczas powstał częściowy model Big 
Bena.
W październiku uczniowie uczestniczyli w chemicznej podróży do świata atomów i cząsteczek. Zagłębiali meandry budowy świata materii zaczynając od budowy modeli atomów i cząsteczek, a następnie dokonywali analizy mas atomowych w oparciu o układ okresowy pierwiastków, jak również ćwiczyli obliczanie mas cząsteczek związków chemicznych. (rola angielskiego chemika Johna Daltona)
Podróż do Niemiec
Kolejne spotkanie z tym państwem zaczęliśmy od  rozwiązywania łamigłówek matematycznych m.in. tangram, sprytny trójkąt, łamańce  oraz działań matematycznych odnośnie obliczania obwodów i pól figur płaskich. Na  tym spotkaniu uczniowie mogli przenieść się do Niemiec, poznać ten kraj poprzez  liczby i ciekawostki. A krawieckim wyzwaniem było uszycie organizerów, których  wymiary można było poznać poprzez prawidłowo rozwiązane zadania  matematyczne.  
Luksemburg 
Spotkanie przebiegło pod znakiem zadań z matematyki  odnośnie miar, zamiany jednostek miar (metry na centymetry, centymetry na  milimetry itp.) oraz wykorzystania tej wiedzy w zadaniach krawieckich. W czasie  tych zajęć odbyliśmy podróż do jednego z najbardziej ekologicznych państw  świata-Luksemburgu. Uczniowie mieli okazję poznać to miejsce za pomocą  określonych liczb i wartości. Finalnym produktem tego spotkania było uszycie  (według określonych wymiarów i figur) worków ekologicznych na zakupy.
14.10.2019 r. klasy VIIa, VIIb oraz VIII w ramach projektu mPotęga zwiedziły Laboratorium Wyobraźni w Poznaniu. Wycieczka sfinansowana została ze środków Fundacji mBank.
 
           
        














































 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
		 
		